شما اینجا هستید

ورزشی » شهر خودرو در مسیر پایان
گروه : ورزشی , یادداشت
نویسنده : سید شایان حسینی راد- دبیر سرویس شهری پایگاه خبری افق مشهد

شهر خودرو روزهای خوبی را سپری نمی کند، از همان روزی که جانشینان یحیی گل محمدی مربیان بی سابقه ای هم چون سهراب بختیاری زاده، مجتبی سرآسیایی و در آخر مهدی رحمتی بودند باید حدس میزدیم شهر خودرو به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود. 
اتفاقی که برای شهرخودرو در حال افتادن است، سالیان گذشته برای سیاه‌جامگان و قبل از آن برای ابومسلم و پیام نیز رخ داده بود، ابتدا کسب نتایج مطلوب و سپس عدم تحمل فشار مالی برای مالک باشگاه و در نتیجه تضعیف کادر فنی، بازیکنان و سقوط تیم و در  پایان هم انحلال نماینده دومین کلانشهر ایران در بالاترین سطح مسابقات فوتبالی کشور! 

در واقع شهر خودرو علاوه بر مشکلات باشگاه اش در درون شرکت اقتصادی خود نیز دچار مشکلات فراوانی شده به حدی که همه روزه در مشهد و تهران عده‌ای از مردم که مدعی پرداخت پول برای خرید ماشین و عدم دریافت آن هستند با تجمع اعتراض خود را به مدیران اعلام میکند.

طبیعتاً این مشکلات اقتصادی در تیم فوتبال نیز نمایان می شود، هر چند که حمیداوی خود را مبرا می داند و ادعا می کنند در جریان این مشکلات نیست اما به گفته رئیس هیئت فوتبال استان خراسان رضوی مالک این باشگاه خیلی وقت است ناپدید شده است.

سید مهدی رحمتی نیز برای کنترل حواشی تیمش اعلام کرده بود شهر خودرو هیچ مشکل مالی ندارد اما روز بعد از این سخنان، مسئولین ورزشگاه امام رضا به دلیل بدهی اجازه ورود به بازیکنان شهر خودرو و سایپا را ندادند تا مشکلات مالی عیان‌تر شود. یک هفته قبل از این اتفاق نیز بازیکنان شهر خودرو به دلیل مشکلات مالی بلیط سفر به مشهد را دریافت نکرده بودند.

رحمتی که سال اول مربیگری خود را با انتقادات فراوانی آغاز کرده است چند روز قبل در یک مصاحبه تلویزیونی گفت قبل از سرمربی گری پیشنهاد ۷ میلیاردی برای ادامه بازی در مستطیل سبز داشته و همچنین اعلام کرد که در هر شهری که فوتبال بازی کرده است همه از تیم شهرشان حمایت می کنند اما در مشهد اینگونه نیست تا حدی که وی برای اداره تیم احساس تنهایی می‌کند.


این سخنان رحمتی عکس العمل احسان اصولی رئیس هیئت فوتبال را نیز در پی داشت، اصولی برای پاسخ به سخنان رحمتی حمایت های همه جانبه مدیریت شهری و سایر نهادها از شهر خودرو  در سال گذشته مثال زد.

حمایتی که البته به نظر می‌رسد امسال رخ نداده است تا اینگونه سرمربی جوان شهرخودرو که تمام تلاش خود را برای دورکردن حواشی از تیم کرده، احساس تنهایی کند. البته رحمتی تهدید کرده است اگر کارشکنی‌ها همچنان ادامه داشته باشد خیلی از مسائل را بازگو می‌کند، تهدیدی که معمولاً در فوتبال کشور زیاد دیده ایم.

از حواشی شهر خودرو که بگذریم این تیم با کادر فنی جدید خود چندان نتایج دلچسبی را کسب نکرده است. هر چند که شهر خودرو این فصل علاوه بر مربیان جوان، بازیکنان جوان را نیز به خدمت گرفته اما مردم مشهد توقع دارند این تیم همانند سالیان گذشته حداقل برای کسب سهمیه آسیایی بجنگد و نه برای بقا در لیگ برتر!

شهر خودرو از نظر فنی شرایط عجیبی دارد. محمد نوازی که دستیار رحمتی به شمار می رود به عنوان سرمربی در نشست های خبری حضور پیدا می کند و کارت وی نیز به عنوان سرمربی صادر شده است.

مهدی رحمتی نیز که سکان  هدایت تیم را به عهده دارد به عنوان سرپرست روی نیمکت می نشیند و حسین بادامکی سرپرست این تیم با کارت مربی روی نیمکت قرار دارد.همین نیمکت کوچک می تواند بیان کننده شرایط عجیب و غریب شهر خودرو در این فصل باشد جایی که هیچکس سر جای خودش ننشسته است.

مالک باشگاه نیز خیلی وقت است پیدایش نیست. آقای حمیداوی که در ابتدای فصل ادعا کرده بود رحمتی پیشنهاد سرمربیگری استقلال و خودش پیشنهاد مدیرعامل این باشگاه را دارد مدت هاست خود را از نگاه ها دور کرده است.به هر حال شهرخودرو چه از نظر فنی و هم از نظر مالی فصل سختی را در پیش دارد، آن چیزی هم که مشخص است آن است که تیم های خصوصی در ایران دوام نمی آورند و اگر مسئولین استان به فکر فوتبال دوستان هستند باید هر چه زودتر مشکلات این تیم را حل کند تا در ادامه مسابقات دچار مشکل نشود.


سید شایان حسینی راد- دبیر سرویس شهری پایگاه خبری افق مشهد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی افق مشهد